Περισσότερα δικαιώματα για τους επιβάτες πλοίων και λεωφορείων με ειδική φροντίδα για τα άτομα με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα

PARLIAMENT

Δικαιώματα των επιβατών: Σας απαγόρευσαν να επιβιβαστείτε; Ακύρωση; Μεγάλη καθυστέρηση;  Απώλεια αποσκευών;  Μειωμένη κινητικότητα;

"Τώρα που εκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες, μεταξύ τους και οι Έλληνες, ξεκινάνε τις μετακινήσεις των καλοκαιρινών τους διακοπών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στέλνει δυνατό μήνυμα υποστήριξης των δικαιωμάτων των επιβατών στην ακτοπλοΐα και τις οδικές μεταφορές", ανέφερε ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Γιώργος Κουμουτσάκος μετά την ψήφιση των σχετικών κειμένων από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

• Δικαιώματα επιβατών και ατόμων με κινητικά προβλήματα στην ακτοπλοΐα

Με την υιοθέτηση του σχετικού κανονισμού οι επιβάτες στην ακτοπλοΐα αποκτούν από το 2012 πολλά περισσότερα δικαιώματα. Ενδεικτικά και μόνον αναφέρεται ότι σύμφωνα με τους νέους κανόνες:

-Σε περίπτωση που ένα τακτικό δρομολόγιο επιβατικού πλοίου ή ferry boat ακυρωθεί ή καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, οι επιβάτες θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν άλλα δρομολόγια (ώστε να φτάσουν νωρίτερα στον προορισμό τους), είτε να αποζημιωθούν το κόστος του εισιτηρίου τους και να μην ταξιδέψουν (ή διαφορετικά να επιστρέψουν στο λιμάνι από όπου ξεκίνησαν με έξοδα της ναυτιλιακής εταιρίας). Επιπλέον, θα πρέπει να παρέχεται γεύμα στους επιβάτες, όπου αυτό είναι δυνατόν.

-Ανεξάρτητα του εάν θα επιλέξουν να ταξιδέψουν ή όχι, οι επιβάτες θα δικαιούνται αποζημίωση ύψους 25% του εισιτηρίου, σε μια σειρά περιπτώσεων όπως π.χ. για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας έως και 4 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 1 ώρα και για ταξίδια προγραμματισμένης διάρκειας 4-8 ωρών που καθυστερούν τουλάχιστον 2 ώρες.

Σημειώνεται ότι οι κανόνες αυτοί δεν θα ισχύουν σε περίπτωση καθυστερήσεων λόγω των καιρικών συνθηκών ή άλλων αιτίων πέραν από τον έλεγχο της εταιρίας. Πέραν αυτών, η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει ιδιαίτερη φροντίδα για τους επιβάτες με κινητικά προβλήματα.

Η αναπηρία δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγος για απαγόρευση επιβίβασης. Επιπλέον, σύμφωνα με τον κανονισμό θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν βοήθεια στα λιμάνια στα άτομα με αναπηρία, με την προϋπόθεση ότι η εταιρία θα έχει ειδοποιηθεί κατά την κράτηση του εισιτηρίου, είτε τουλάχιστον 48 ώρες πριν από την επιβίβαση. Το ίδιο θα ισχύει και για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.

• Δικαιώματα επιβατών στις οδικές μεταφορές

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε επίσης τροποποιήσεις σε σχέδιο κανονισμού που ορίζει τα δικαιώματα των επιβατών λεωφορείων και πούλμαν, όπως την επιστροφή του κόστους του εισιτηρίου ή την τροποποίηση του δρομολογίου σε περίπτωση καθυστέρησης στην αναχώρηση μεγαλύτερης των 2 ωρών, καθώς και αποζημίωση ύψους έως και 1800 ευρώ σε περίπτωση απώλειας ή βλάβης των αποσκευών.

Το Κοινοβούλιο επιμένει επίσης στην παροχή δωρεάν βοήθειας ή την καταβολή αποζημίωσης, εφόσον βλάβη στο λεωφορείο καθυστερήσει την άφιξη στον τελικό προορισμό. Υποστηρίζει ακόμα ότι θα πρέπει να παρέχεται δωρεάν βοήθεια στους επιβάτες με αναπηρία.

Γι' αυτά τα ζητήματα οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, και είναι πιθανή μια διαδικασία συνδιαλλαγής.

"Όλα αυτά αποδεικνύουν - για μία ακόμη φορά - ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φέρνει την φωνή και τις επιθυμίες των πολιτών στο επίκεντρο των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης", σχολίασε ο κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.

Δείτε την παρέμβαση εδώ

Για περισσότερες πληροφορίες