Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τις θαλάσσιες μεταφορές έως το 2018 και οι λανθασμένες Κυβερνητικές αποφάσεις

«Για διασφάλιση της ευελιξίας του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού κλάδου εν μέσω οικονομικής κρίσης και για ενίσχυση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας μέσω της εξασφάλισης ενός ελκυστικού μακροπρόθεσμου πλαισίου για ναυτιλία και για επιχειρήσεις ποιότητας» δεσμεύτηκε ο αρμόδιος για θέματα μεταφορών Επίτροπος Σίιμ Κάλλας μέσα από απάντηση που έδωσε στον ευρωβουλευτή της ΝΔ, Γιώργο Κουμουτσάκο.

Για την ερώτηση αφορμή στάθηκαν στοιχεία που δημοσίευσαν το Lloyds Register και η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου. Συμφωνα με αυτά, παρατηρήθηκε σοβαρή μείωση του παγκοσμίου στόλου κατά 802 πλοία σε σύγκριση με το 2009.

Ο κ. Κουμουτσάκος, σε συνέχεια αυτού, εκφράζει τις έντονες ανησυχίες του ότι, στην παρούσα αρνητική οικονομική συγκυρία, η διόγκωση αυτής της τάσης μείωσης μπορεί να πλήξει, αργά ή γρήγορα, την ευρωπαϊκή και κατ’επέκταση την ελληνική ναυτιλία.

Απαντώντας στις ανησυχίες του Έλληνα ευρωβουλευτή, ο αρμόδιος Επίτροπος δήλωσε ότι στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τις θαλάσσιες μεταφορές με ορίζοντα το 2018, που επεξεργάζεται η ΕΕ, θα ενισχυθεί η υποστήριξη και θα διασφαλιστεί η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Σχολιάζοντας την απάντηση της Επιτροπής, ο κ. Κουμουτσάκος δήλωσε:

«Η ΕΕ προετοιμάζει με σοβαρότητα και προοπτική την στρατηγική της για την ευρωπαϊκή πολιτική στις θαλάσσιες μεταφορές με ορίζοντα το 2018.

Δυστυχώς, την ίδια στιγμή η Κυβέρνηση της - ακόμα....- πιο ισχυρής ναυτιλιακά χώρας της Ευρώπης, χάνει πολύτιμο χρόνο. "Πελαγοδρομεί", πελαγωμένη.

Γράφει και σβήνει αρμοδιότητες μεταξύ "Μεσογείων" και "Κατεχάκη", "διαμοιράζοντας τα ιμάτια" ενός ζωτικού για την ελληνική οικονομία Υπουργείου που με ανευθυνότητα και επιπολαιότητα έσπευσε να καταργήσει».

Δείτε την παρέμβαση εδώ και τη δευτερολογία εδώ