Πρώτα απ’ όλα, ο τέως πρωθυπουργός είχε μιλήσει για πάγωμα μισθών και άλλες αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στη δομή της οικονομίας και της χώρας άμεσα. Δηλαδή, από τον Οκτώβριο. Αυτό θα ήταν κι ένα μήνυμα προς τις αγορές ότι έχουμε συνείδηση του προβλήματος που υπάρχει και ασκούμε μόνοι μας μια συγκεκριμένη πολιτική προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισής του. Εάν αυτό γινόταν, η εκτίμηση που υπήρχε ήταν ότι θα μπορούσαμε να δανειστούμε με όρους πολύ πιο λογικούς από αυτούς που φτάσαμε να συζητάμε το Δεκέμβριο. Κι αυτοί τότε ήσαν, όπως φάνηκε, οδυνηροί.
Από την άλλη πλευρά, όμως, τα πρώτα μέτρα της σημερινής κυβέρνησης ήταν προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή της αντιμετώπισης του προβλήματος. Το μήνυμα που έστελνε η κυβέρνηση προς τα έξω ήταν μια αναποτελεσματικότητα στην εξεύρεση λύσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η κρίση του χρέους. Αυτή είναι η ανάλυση της Νέας Δημοκρατίας και θεωρώ ότι έχει βάση”.
Σήμερα το κόμμα μας ασκεί το ρόλο του μέσω μιας κριτικής που δεν είναι αφοριστική και καταστροφική, αφού ακολουθείται από την παράθεση πλήρους προτάσεως. Το ΠΑΣΟΚ, όταν βρέθηκε στην ίδια θέση με εμάς, έκανε το ακριβώς αντίθετο.
Σήμερα στη Ν.Δ. αναδεικνύεται μια νέα γενιά πολιτικών. Κι αυτό αποτελεί – αν μη τι άλλο- ελπιδοφόρο μήνυμα για όλους. Βέβαια, αυτό θα πρέπει κριθεί και στην πράξη, αλλά θεωρώ ότι το κόμμα μας φέρνει έναν άλλον αέρα στην πολιτική. Κι αυτό γίνεται ήδη αντιληπτό”.
“Πιστεύω ότι δε χρειάζεται πάντα να παραπέμπουμε στους Ευρωπαίους για να έχουμε μια αντίληψη του πώς είναι η εικόνα της χώρας. Δεν πρέπει να αναζητούμε ούτε δαίμονες ούτε σωτήρες στο εξωτερικό. Πρέπει να ξεκινάμε πάντα από εμάς. Θα σας πω ποια θα πρέπει να είναι η δική μας κριτική για την Ελλάδα.
Είμαστε, λοιπόν 35 χρόνια κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αισθάνονται οι πολίτες ότι όλη αυτή την περίοδο αξιοποιήσαμε όπως θα έπρεπε τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Τόσο θεσμικά όσο και οικονομικά, αλλά και κοινωνικά.
Το ισοζύγιο δούναι και λαβείν δε θα πρέπει να μας αφήνει ικανοποιημένους. Είδαμε την Ευρώπη μόνο ως ταμείο που μας όφειλε. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι έτσι. Νομίζω ότι φτάσαμε στο σημείο που δεν έχει επιστροφή
Προσωπικά, δε μου αρέσει καθόλου η εικόνα των τριών εκπροσώπων των εμπειρογνωμόνων της τρόικα, να υπαγορεύει στη χώρα μου ποια οικονομική πολιτική θα ακολουθήσει. Ας ελπίσουμε ότι αυτή η πληγή στην ελληνική περηφάνια θα γίνει και ο λόγος που θα βελτιώσουμε τους εαυτούς μας και θα πάρουμε και πάλι τις τύχες μας στα δικά μας χέρια. Κι αυτό θα γίνει σύντομα”.
-Ένας από τους τομείς ευθύνης σας είναι κι αυτός των μεταφορών. Ένα ερώτημα – επίκαιρο μάλιστα- που έρχεται στα χείλη όλων, αφορά στην κατάσταση στο σιδηρόδρομο. Πώς είναι δυνατόν σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη το συγκεκριμένο μέσο να αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο και στη χώρα μας να τείνει προς εξαφάνιση;
“Πράγματι, αυτό ισχύει. Για την ευρωπαϊκή πολιτική ο σιδηρόδρομος έχει κομβική σημασία, για μια σειρά από σημαντικούς λόγους. Η ελληνική περίπτωση είναι κάτι το διαφορετικό. Οι πραγματικές ανάγκες που θα κάλυπτε ο σιδηρόδρομος με βάση το γεωγραφικό εύρος της χώρας είναι συγκεκριμένες, με βάση και τις σημαντικές επενδύσεις στις οδικές μεταφορές.
Η Ελλάδα χρειάζεται τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα. Από εκεί και πέρα, θα έπρεπε να υπάρχει ένας ορθολογισμός στις μεταφορές με το σιδηρόδρομο. Επιπλέον, τι διαχείριση έγινε. Εκεί ο αναμάρτητος πρώτος τω λίθω βαλέτω.
Όπως και να ’χει, ο ΟΣΕ είναι ένα από τα μεγάλα θέματα που θα απασχολήσει την κυβέρνηση, την κοινωνία και τους εργαζόμενους το αμέσως προσεχές διάστημα”.
-Στην τελευταία ερώτησή μας θα θέλαμε να αφήσουμε για λίγο στην άκρη την κεντρική πολιτική σκηνή. Δοθέντος του θέρους, αλλά και της πολυήμερης παραμονής σας στην Καλαμάτα και στην ευρύτερη περιοχή, τι δεν πρέπει να κάνουμε ως νομός στο μέλλον ώστε ο τουρισμός να αποτελέσει προστιθέμενη αξία για τη Μεσσηνία;
Βέβαια, γίνονται μεγάλες και σοβαρές τουριστικές επενδύσεις στη Μεσσηνία, αλλά αυτές δεν μπορούν από μόνες τους να αλλάξουν ουσιαστικά την κατάσταση. Χρειάζονται και μικρές επενδύσεις, φιλικές στο περιβάλλον και στο τοπίο, σεβασμός στην αισθητική. Αυτή είναι η μοναδική συνταγή επιτυχίας. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι η οικογένειά μου δεν πέρασε πολύ ωραία το διάστημα που βρεθήκαμε στην Καλαμάτα και στην ευρύτερη περιοχή”.