Συνέντευξη του ευρωβουλευτή ΝΔ Γ. Κουμουτσάκου στο ραδιοφωνικό σταθμό «REAL 97,8 fm» και στον δημοσιογράφο κ. Ν. Χατζηνικολάου

013

Τα βασικά σημεία της συνέντευξης:

Άμεση εκλογή Ευρωβουλευτών
 
Υπέρ της άμεσης εκλογής των Ευρωβουλευτών από τους πολίτες 
Είναι θετική εξέλιξη. Τα τελευταία χρόνια, όπως το ζήσαμε όλοι, αυτά τα πέτρινα χρόνια της κρίσης, έδειξαν πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται στις Βρυξέλλες και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επηρεάζουν άμεσα τη ζωή μας, την καθημερινότητά μας.
 
Η αλήθεια είναι ότι στις Βρυξέλλες και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, βρίσκεται στην πράξη, η πρώτη γραμμή υποστήριξης των εθνικών στόχων, των εθνικών προτεραιοτήτων και επιδιώξεων.
 
Η προβολή και προάσπιση τέτοιων στόχων, εθνικών, είναι το πρώτο καθήκον των ευρωβουλευτών. Το άλλο πρέπει να είναι η συνεχής ενημέρωση και επικοινωνία με τους πολίτες, ώστε οι πολίτες να ξέρουν τι συμβαίνει εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις, αφού αυτό που συμβαίνει εκεί, αφορά άμεσα στη ζωή και την καθημερινότητά τους. 
 
Επομένως ό,τι ενισχύει τη σχέση πολίτη και ευρωβουλευτών, ό,τι ενισχύει τη νομιμοποίηση των ευρωβουλευτών, είναι θετικό. Η εκλογή με άμεση επιλογή των πολιτών δεν μπορεί παρά να είναι θετική εξέλιξη.
 
Κριτική για την αμήχανη στάση της Αξιωματικής αντιπολίτευσης
 
Η αξιωματική αντιπολίτευση που προβάλλει ως σταθερή της θέση την εμπλοκή των Ελλήνων πολιτών και του λαού στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων θα έχει τεράστιο πρόβλημα να υποστηρίξει τώρα το ακριβώς αντίθετο. Τον αποκλεισμό δηλαδή των πολιτών από την εκλογή των ευρωβουλευτών.
 
Υποψηφιότητα Αλέξη Τσίπρα για Commission 
 
Είναι δεδομένο ότι ο κ. Τσίπρας δεν θα εκλεγεί πρόεδρος της COMMISION. Η υποψηφιότητά του είναι μια τυπική υποψηφιότητα. Ικανοποιεί ενδεχομένως τις φιλοδοξίες του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ αλλά δεν έχει ουσιαστικό αντίκρισμα για τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας. Η Ελλάδα, για να εξυπηρετήσει τα δικά της συμφέροντα χρειάζεται ισχυρές ευρωπαϊκές συμμαχίες. Οφείλει να στηρίξει υποψηφιότητες με προοπτική επικράτησης και όχι υποψηφιότητες χωρίς ευρωπαϊκό μέλλον. 
 
Ακολουθεί το πλήρες απομαγνητοφωνημένο κείμενο της συνέντευξης:
 
-Πάμε να καλημερίσουμε και να συζητήσουμε με τον κ. Γιώργο Κουμουτσάκο, Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας. Καλή σας ημέρα, κ. Κουμουτσάκο.  
 
Καλή σας ημέρα και καλή εβδομάδα και στους ακροατές σας. 
 
-Επίσης. Θα ξεκινήσω ρωτώντας ποια είναι η γνώμη σας για τις αλλαγές που αναγγέλθηκαν χθες στον εκλογικό νόμο για τις ευρωεκλογές. Εάν πιστεύετε δηλαδή ότι η εκλογή με σταυρό θα είναι θετική, ή εάν αντίθετα πιστεύετε ότι το προηγούμενο σύστημα ήταν πιο αποτελεσματικό.

Είναι θετική εξέλιξη. Και εξηγούμαι. Τα τελευταία χρόνια, όπως το ζήσαμε όλοι, αυτά τα πέτρινα χρόνια της κρίσης, έδειξαν πέραν πάσης αμφιβολίας ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται στις Βρυξέλλες και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επηρεάζουν άμεσα τη ζωή μας, την καθημερινότητά μας.

Η αλήθεια είναι ότι στις Βρυξέλλες και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, βρίσκεται στην πράξη, η πρώτη γραμμή υποστήριξης των εθνικών στόχων, των εθνικών προτεραιοτήτων και επιδιώξεων.
 
Η προβολή και προάσπιση τέτοιων στόχων, εθνικών, είναι το πρώτο καθήκον των ευρωβουλευτών. Το άλλο πρέπει να είναι η συνεχής ενημέρωση και επικοινωνία με τους πολίτες, ώστε οι πολίτες να ξέρουν τι συμβαίνει εκεί που λαμβάνονται οι αποφάσεις, αφού αυτό που συμβαίνει εκεί, αφορά άμεσα στη ζωή και την καθημερινότητά τους. 
Επομένως ό,τι ενισχύει τη σχέση πολίτη και ευρωβουλευτών, ό,τι ενισχύει τη νομιμοποίηση των ευρωβουλευτών, είναι θετικό. Η εκλογή με άμεση επιλογή των πολιτών δεν μπορεί παρά να είναι θετική εξέλιξη.
 
-Δεν θα έχει δυσκολίες να εκλεγεί ένα στέλεχος με δυνατό βιογραφικό με γνώσεις, με ευρωπαϊκή εμπειρία, που όμως δεν έχει υψηλή αναγνωρισιμότητα; Ή πρόσβαση στα μαζικά μέσα ενημέρωσης; Ή αρκετά χρήματα για να κάνει καμπάνια σε ολόκληρη την Ελλάδα;
 
Αντιλαμβάνομαι και συμμερίζομαι τον προβληματισμό. Αυτό είναι το πρόβλημα αυτής της επιλογής. Όμως το άριστο δεν υπάρχει. Γι’ αυτό ξαναλέω ότι θεωρώ την άμεση επιλογή από τους πολίτες ως ένα ποιοτικό άλμα δημοκρατίας. Όμως, κύριε Χατζηνικολάου, δεν είναι πιο υποτιμητικό για ανθρώπους, όπως περιγράψατε, με  ικανότητες, με δυνατότητα, εξαγώγιμους ανθρώπους, που μπορούν να στηρίξουν αυτή την πρώτη γραμμή, να εμπλέκονται σε μια συζήτηση, ουσιαστικά παρασκηνίων, σε μια μακριά από τα μάτια των πολιτών «πολιτική κουζίνα», που τελικά δεν είναι βέβαιοι οι πολίτες για το ποια κριτήρια επικράτησαν για την επιλογή;
 
Το άριστο δεν υπάρχει. Αυτή είναι η αλήθεια. Πιστεύω ότι μεταξύ των δυο, η άμεση επικοινωνία με τους πολίτες είναι η καλύτερη επιλογή. Αυτό θα μας δώσει και την ευκαιρία να καλύψουμε ένα διαχρονικό κενό στον ελληνικό πολιτικό διάλογο και έναντι της κοινής γνώμης. Τι ακριβώς συμβαίνει στην Ευρώπη; Υπάρχουν στερεότυπα που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα. Και για το τι κάνει ένας ευρωβουλευτής και για το τι κάνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ποιες αποφάσεις λαμβάνονται και γιατί λαμβάνονται. Όταν το 80% και πλέον της ελληνικής νομοθεσίας έχει τις ρίζες του, στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, όταν η ελληνική οικονομία είναι άμεσα συνδεδεμένη, άρρηκτα συνδεδεμένη με την ευρωπαϊκή, όταν η εξωτερική μας πολιτική επηρεάζεται άμεσα από την εξωτερική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αυστηρή διάκριση εθνικού και ευρωπαϊκού, είναι σε μεγάλο βαθμό τεχνητή διάκριση.

Και έτσι πιστεύω ότι αυτό το μέτρο, αυτή η απόφαση που λήφθηκε, μπορεί να καλύψει ένα διαχρονικό και στρατηγικής σημασίας κενό στον ελληνικό πολιτικό διάλογο. Γι’ αυτό είμαι θετικά διακείμενος. Πιστεύω ότι είναι ένα καλό βήμα.
 
-Πώς εξηγείτε το γεγονός ότι η αξιωματική αντιπολίτευση αντέδρασε σε αυτό;

Η αξιωματική αντιπολίτευση θα έχει μια δυσκολία να υποστηρίξει σοβαρά και να συνηγορήσει πειστικά υπέρ της αντίθετης άποψης, όταν τουλάχιστον, αυτό που προβάλει ως σταθερή της θέση ότι είναι υπέρ της δημοκρατίας και της εμπλοκής των Ελλήνων πολιτών και του λαού στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Θα έχει τεράστιο πρόβλημα να υποστηρίξει τώρα το ακριβώς αντίθετο. Τον αποκλεισμό δηλαδή των πολιτών από την εκλογή των ευρωβουλευτών.

Αντιλαμβάνομαι βεβαίως ότι αυτή είναι μια ξαφνική απόφαση που ανατρέπει ενδεχομένως κομματικούς σχεδιασμούς. Αλλά η αντίδραση για την ανατροπή των κομματικών σχεδιασμών δεν μπορεί να δικαιολογήσει την άρνηση της δημοκρατικής αρχής. Είναι πολύ απλό.
 
-Θέλω και μια ερώτηση να θέσω για το πώς αντιμετωπίζεται στις Βρυξέλλες και στο Στρασβούργο και ρωτώ εσάς, παρ’ ότι δεν έχετε το τεκμήριο της αντικειμενικότητας, είστε βουλευτής της Ν.Δ., ωστόσο θέλω να μας μεταφέρετε λίγο το κλίμα που περιβάλλει την υποψηφιότητα Τσίπρα για την COMMISION.

Κάνατε μια εισαγωγή στην ερώτησή σας που είπατε ότι δεν μπορεί να είμαι αντικειμενικός. 
 
-Όχι δεν μπορείτε να είστε αντικειμενικός. Είναι αυτονόητο αυτό.

Θα χρησιμοποιήσω όμως επιχειρήματα, σε αυτό που με ρωτάτε, θα απαντήσω, με γεγονότα που είναι αντικειμενικά. Ο κ. Τσίπρας δεν θα εκλεγεί πρόεδρος της COMMISION. Είναι δεδομένο. 
 
-Ναι, γιατί οι δυνάμεις που τον υποστηρίζουν δεν έχουν ….

Σήμερα το κόμμα που τον υποστηρίζει έχει 35 έδρες στις επτακόσιες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σκεφτείτε ότι το Λαϊκό Κόμμα έχει σήμερα 274 και οι Σοσιαλιστές 200 περίπου. Το κόμμα που υποστηρίζει τον κ. Τσίπρα έχει 35 έδρες. Επομένως ο κ. Τσίπρας δεν θα εκλεγεί πρόεδρος της COMMISION. Τι σημαίνει αυτό;
 
-Πάντως οι θέσεις του προβάλλονται ήδη επαρκώς σε όλη την Ευρώπη. 

Βεβαίως, βεβαίως. 
 
-Δηλαδή εγώ είδα ότι χθες συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό της Ιταλίας.

Δεν το υποβαθμίζω. Δεν το υποβαθμίζω καθόλου. Εγώ όμως θέλω να δώσω μια νότα ρεαλισμού. Η υποψηφιότητα του κ. Τσίπρα είναι μια τυπική υποψηφιότητα. Ικανοποιεί τις φιλοδοξίες του κ. Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Εάν θέλετε έχει και ένα θετικό πρόσημο όσον αφορά το ότι ένας Έλληνας είναι υποψήφιος. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι  παραμένει μια τυπική υποψηφιότητα. Δεν υπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και εξηγούμαι. 
 
Η Ελλάδα χρειάζεται, ειδικά αυτήν την περίοδο, παντού συμμαχίες με επιρροή. Ειδικά στην COMMISION που είναι το όργανο εκείνο που λαμβάνει αποφάσεις, που δίνει χρήματα, που ελέγχει την απορρόφηση των κονδυλίων κλπ.
Επομένως η Ελλάδα χρειάζεται για να εξυπηρετήσει τα δικά της συμφέροντα, υποψηφιότητες με προοπτική επικράτησης, όχι υποψηφιότητες χωρίς ευρωπαϊκό μέλλον. Π.χ. δεν θα πρέπει να υποστηριχθεί η περίπτωση Γιούνκερ εάν τελικά είναι υποψήφιος; Ένας άνθρωπος με ευρωπαϊκή ισχύ και επιρροή που διαχρονικά έχει αποδεδειγμένα υποστηρίξει την Ελλάδα;

Οι απόψεις του και η γνώμη του φέρνουν αποτελέσματα. Μας βοήθησε στο Κυπριακό και σας το λέω, γιατί τότε ήμουνα στο Υπουργείο Εξωτερικών εκπρόσωπος και πρέπει να σας πω, αν θέλετε αποκαλύπτω και κάτι, ότι ο ρόλος του Γιούνκερ στην υπόθεση του σχεδίου Ανάν και μετά στα ελληνοτουρκικά, ήταν κομβικής σημασίας υπέρ της Ελλάδος. Ανέτρεπε αρνητικές για εμάς ισορροπίες. Τώρα στην κρίση επίσης μας βοήθησε. Αυτόν τον άνθρωπο με το δείγμα γραφής που έχει δείξει, εάν μπορεί να είναι ο Πρόεδρος της Κομμισιόν, και να επηρεάζει αποφάσεις υπέρ της Ελλάδος, είναι μια υποψηφιότητα που μπορούμε να αγνοήσουμε;

Γι’ αυτό σας λέω ότι ναι, είναι μια θετική εξέλιξη για τον ίδιο τον κ. Τσίπρα η υποψηφιότητά του. Η ουσία της όμως για τα συμφέροντα της Ελλάδας είναι δευτερεύουσας σημασίας. Είναι μια τυπική υποψηφιότητα και θα πρέπει εμείς οι Έλληνες πολίτες να δούμε προσωπικά τι πραγματικά  υπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας. 
 
-Πάντως και μόνο το ότι έχει τη δυνατότητα να μιλάει σε ξένα μέσα ενημέρωσης και να παρουσιάζει το σε ποια κατάσταση έφτασε η κοινωνία μας εξαιτίας των μνημονίων, είναι θετικό.

Σας είπα ότι ως προς αυτό είναι θετικό. Εγώ δεν κάνω μικρόψυχη κριτική. Δεν είναι και στον πολιτικό μου λόγο και στο πολιτικό μου στίγμα. Πάω πέραν αυτού, πάω στην ουσία. Το αποτέλεσμα ποιο θα είναι και τι θα συμφέρει τελικά τη χώρα;
 
-Ευχαριστώ πολύ κ. Κουμουτσάκο.

Να είστε καλά. Ευχαριστώ πολύ. 
 

Μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο το ηχητικό απόσπασμα εδώ