Σημεία ενημέρωσης των Πολιτικών Συντακτών από τον Εκπρόσωπο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργο Κουμουτσάκο

 

Α. ΕΝΑΡΞΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Β. ΈΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ Ο Κ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ;

Γ. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ

Δ. ΑΛΛΑ Ο ΒΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ Ο ΔΡΙΤΣΑΣ

Ε. ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΛΕΝΕ

ΣΤ. ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΑ

Ζ. ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ

Η. ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ

Θ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

Ι. ΜΕ ΤΗ ΦΑΝΕΛΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΙΑ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ

ΙΒ. ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΙΓ. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

 

Α. ΕΝΑΡΞΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ενόψει του 10ου Τακτικού Εθνικού Συνεδρίου, που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα το τριήμερο 22 - 24 Απριλίου, ξεκινά περιοδείες στη χώρα.

Οι περιοδείες αυτές ξεκινούν αύριο, Παρασκευή 11 Μαρτίου, με πρώτο προορισμό τους Νομούς Βοιωτίας και Φθιώτιδας.

Ειδικότερα, θα επισκεφτεί τις γυναικείες φυλακές στον Ελαιώνα Θηβών και τον προσωρινό χώρο φιλοξενίας προσφύγων στις Θερμοπύλες.

θα συναντηθεί, επίσης, με δημάρχους και φορείς του Νομού Φθιώτιδας και με τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Κώστα Μπακογιάννη.

Στις 19:30, θα μιλήσει σε εκδήλωση του Κόμματος στη Λαμία (Εργατικό Κέντρο).

 

Β. ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ Ο Κ. ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ;

Τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας και τα σύνορα των χωρών του Βαλκανικού προσφυγικού διαδρόμου είναι κλειστά.

Οι πρόσφυγες και μετανάστες στη χώρα μας είναι ήδη εγκλωβισμένοι εδώ.

Καταδικάσαμε πρώτοι και συνεχίζουμε να καταδικάζουμε τις μονομερείς ενέργειες, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Αυτή η πραγματικότητα αποτυπώνεται ρητά στο κείμενο που συνυπέγραψε ο κ. Τσίπρας, μαζί με τα άλλα 27 κράτη της Ε.Ε., στη Σύνοδο Κορυφής της 7ης Φεβρουαρίου.

Αυτή την πραγματικότητα και την υπογραφή του αρνείται τώρα ο κ. Τσίπρας, απαντώντας μέσω twitter - και με καθυστέρηση - στον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου κ. Τουσκ.

Ο κ. Τσίπρας είναι πολλαπλά και βαριά εκτεθειμένος.

Είτε δεν ξέρει τι υπογράφει είτε επιμένει να εξαπατά τους Έλληνες.

Σε κάθε περίπτωση η αξιοπιστία του είναι μηδενική και οι χειρισμοί του επικίνδυνοι για τη χώρα.

Η ανησυχία μας για το τι θα κάνει στη Σύνοδο Κορυφής της 17ης Μαρτίου είναι μεγάλη. Δεν τον εμπιστευόμαστε.

Αυτό άλλωστε, το τόνισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης στο Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών.

Και ουσιαστικά το επανέλαβε σήμερα μιλώντας στο φόρουμ για την Κοινωνική Ασφάλιση. Ρώτησε αν έχει καταλάβει τι υπέγραψε ο κ. Τσίπρας στις Βρυξέλλες.

 

Γ. ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ

Τα κείμενα φωνάζουν ή σιωπούν, ανάλογα. Και το κείμενο που υιοθετήθηκε στις 8 του μηνός, φωνάζει ως προς ένα σημείο και μένει σιωπηρό ως προς ένα άλλο.

Φωνάζει όταν λέει ότι - διαβάζω από το κείμενο – «οι ακανόνιστες ροές μεταναστών κατά μήκος της οδού των Δυτικών Βαλκανίων, έχουν πλέον σταματήσει». Αυτό είναι κείμενο που φέρει την υπογραφή του κ. Τσίπρα. Και μάλιστα στην επόμενη παράγραφο, λέει: «Προκειμένου το γεγονός αυτό να καταστεί διατηρήσιμο, πρέπει να αναληφθεί δράση στους ακόλουθους άξονες». Αυτό είναι το κομμάτι του κειμένου που φωνάζει.

Υπάρχει και το κομμάτι του κειμένου που σιωπά, αλλά ίσως εκκωφαντικότερα.

Που είναι η καταδίκη στο κείμενο αυτό που συμφωνήθηκε των μονομερών ενεργειών, που υποτίθεται ότι είχε ως στόχο ο κ. Τσίπρας;

Πουθενά δεν υπάρχει τέτοια καταδίκη σε αυτό το κείμενο. Αυτά για να ξέρουμε που ακριβώς βρισκόμαστε.

 

Δ. ΑΛΛΑ Ο ΒΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ Ο ΔΡΙΤΣΑΣ

Στην πιο κρίσιμη περίοδο για τη χώρα μας, ο πρωθυπουργός και αρμόδια κυβερνητικά στελέχη χειρίζονται κρίσιμα εθνικά ζητήματα και μιλούν γι’ αυτά χωρίς καν να ξέρουν τι λένε.

Είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί απέναντι σ’ όλα αυτά.

Στεκόμαστε με πλήρη συναίσθηση εθνικής ευθύνης.

Όλα αυτά, όμως, είναι εξαιρετικά ανησυχητικά.

Το λέμε ευθέως: Ανησυχούμε. Ανησυχούμε πολύ.

Σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό – προσφυγικό άλλα λέει ο ένας και άλλα ο άλλος.

Άλλα ο Βίτσας και άλλα ο Δρίτσας.

Χθες, ο κ. Βίτσας έλεγε ότι είναι μειωμένες κατά το ήμισυ οι προσφυγικές  ροές από την Τουρκία στο Αιγαίο από τη μέρα που ξεκίνησαν οι αποστολές του ΝΑΤΟ. Ανέφερε ότι οι ροές έπεσαν κάτω από 1.000 άτομα τη μέρα.

Σήμερα, το πρωί, ο κ. Δρίτσας έλεγε ότι, το τελευταίο τριήμερο, αυξήθηκαν πάλι οι ροές από την Τουρκία, καθώς μόνο χθες έφτασαν στη χώρα σχεδόν 2.000 πρόσφυγες και μετανάστες.

 

Ε. ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΛΕΝΕ

Χτες, ο κ. Μάρδας μιλούσε – είτε από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα – με ένα τρόπο που άφηνε να φανεί πως η Ελλάδα απειλεί με πόλεμο.

Δημιουργούσε ένα σοβαρότατο και εξαιρετικά επικίνδυνο ζήτημα.

Ο ίδιος ο κ. Μάρδας, μιλούσε, ταυτόχρονα, για «νότες οι οποίες», όπως έλεγε, «χρειάζονται στα όργανα».

Ποιες «νότες» και ποια «όργανα»; 

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αναγνώστης της εφημερίδας που να μην ξέρει τον όρο «notam». Αυτοί ξέρουν τι λένε;

Χτες, επίσης, κυβερνητικές πηγές διέρρεαν ότι σε σύσκεψή τους, ο κ. Αλ. Τσίπρας και κυβερνητικά στελέχη διαπίστωναν «ότι η εξωστρεφής Εξωτερική Πολιτική φέρνει απτά αποτελέσματα». Σαν να υπάρχει, δηλαδή, και εσωστρεφής Εξωτερική Πολιτική.

Μόλις πρόσφατα, η Κυβερνητική Εκπρόσωπος δήλωνε  πως η Κυβέρνηση θεωρεί ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί να προσφύγει η ίδια στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ».

Τα άρθρα 34 και 35 λένε ρητά και ξεκάθαρα το ακριβώς αντίθετο.

Πόση άγνοια! Και πόσο επικίνδυνη είναι η άγνοια αυτή.

Θυμίζω ακόμα τις δηλώσεις του Αλ. Τσίπρα ότι στο Συμβούλιο Κορυφής ο κ. Νταβούτογλου έκανε «δελεαστικές» προτάσεις. Και αυτό κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης. Ακόμα και νεοδιοριζόμενος διπλωμάτης θα σήκωνε τα χέρια ψηλά.

Θυμίζω και τη δήλωσή του ότι η θάλασσα δεν έχει σύνορα.

Προσθέτω τα αργά ανακλαστικά της Κυβέρνησης, μπροστά σε εχθρικές αποφάσεις και προκλητικές δηλώσεις τρίτων. Όπως συνέβη με τις πρωτοβουλίες της Αυστρίας, αλλά και τις προκλητικές δηλώσεις του Σλοβάκου Πρωθυπουργού.

Θυμίζω ότι, κατ’ επανάληψη, η Κυβέρνηση πληροφορήθηκε σοβαρές εξελίξεις, που αφορούν τα συμφέροντα της χώρας, εκ των υστέρων.

Όπως συνέβη τόσο με την εμπλοκή του ΝΑΤΟ όσο και με τη στάση της Αυστρίας.

Θυμίζω το γεγονός ότι το πρωθυπουργικό αεροσκάφος, στο ταξίδι του κ. Αλ. Τσίπρα προς την Τεχεράνη, άλλαξε σχέδιο πτήσης και δεν προσγειώθηκε στη Ρόδο, επειδή αυθαίρετα το ζήτησε η Τουρκία.

 

ΣΤ. ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΥΠΟ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΑ

Είναι ακατανόητη η επιλογή του κ. Πρωθυπουργού να υπογραφούν συμφωνίες της ελληνικής με την τουρκική κυβέρνηση σε θέματα ενημέρωσης, την ώρα που η Τουρκία επικρίνεται διεθνώς για την οργανωμένη επιχείρηση φίμωσης του Τύπου.

Τι νόημα έχει η υπογραφή μιας τέτοιας συμφωνίας με την κυβέρνηση που χαρακτηρίζεται διεθνώς ως η «κυβέρνηση της λογοκρισίας»;

Το σύνολο του Δυτικού Κόσμου αντιδρά και ο κ. Τσίπρας συμμετέχει ενεργά σε μια σαφή απόπειρα εξωραϊσμού της εικόνας της Τουρκίας.

Ο κ. Τσίπρας διέπραξε ατόπημα, που πλήττει το κύρος της χώρας.

Στηρίζει πρακτικές εκφοβισμού και περιορισμού της ελευθερίας του Τύπου.

Καλά τα τριαντάφυλλα, αλλά οφείλει να προσέχει και τα αγκάθια.

Και δεν τα πρόσεξε. 

 

Ζ. ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ» ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ

Είναι πολλά τα ερωτηματικά που έχουν προκύψει από τα όσα συμφωνήθηκαν ή φαίνεται να συμφωνήθηκαν στη Σμύρνη. Γίνονται ή φαίνεται να γίνονται πράγματα με αυτή την Κυβέρνηση. Κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς συμβαίνει και σε άλλα πεδία της διμερούς συνεργασίας. Και εκεί έχουμε, αν θέλετε, ακόμα βασικότερες ανησυχίες.

Προβλήθηκε ως βασικός στόχος αυτής της συνάντησης να υπάρξουν ορισμένες αποφάσεις, όσον αφορά στην αντιμετώπιση του προσφυγικού. Και ανακοινώθηκε ότι επήλθε «επικαιροποίηση» του Πρωτοκόλλου Επανεισδοχής Ελλάδας – Τουρκίας.

Όμως, η επικαιροποίηση δεν είναι το ζήτημα. Ζήτημα είναι η εφαρμογή. Η Τουρκία δεν εφαρμόζει. Και δεν εφαρμόζει, όχι επειδή είναι ανεπίκαιρο το Πρωτόκολλο.

Σε περισσότερα από 10 χρόνια, 2002 - 2014, η Ελλάδα είχε κάνει αιτήματα για επανεισδοχή 144.000 ατόμων και η Τουρκία είχε δεχτεί την επιστροφή μόνο 4.000! Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το ζήτημα δεν είναι αν επικαιροποιείται μια συμφωνία, αλλά αν εφαρμόζεται.

Δεν είδαμε, λοιπόν, να υπάρχει μια απόφαση δεσμευτική για την εφαρμογή αυτής της συμφωνίας.

Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο.

Στο κείμενο κατανόησης (memorandum intent) για την παράνομη μετανάστευση, που συμφωνήθηκε μεταξύ του κ. Τόσκα και του κ. Efkan Ala, του υπουργού Εσωτερικών της Τουρκίας, υπάρχει μια παράγραφος για την οποία η Κυβέρνηση πρέπει να δώσει διευκρινήσεις. Να καταλάβουμε και εμείς ποιο είναι το περιεχόμενο αυτής της συμφωνίας.

Διαβάζω από μετάφραση, δεν είναι επίσημη, αλλά νομίζω ότι είναι ακριβής.

«Σε αυτό το πλαίσιο, η Τουρκία, λαμβάνοντας υπόψη την πλήρη λειτουργία των hot spots στη Λέσβο, στη Χίο, τη Σάμο και την Κω, εξετάζει την αποστολή αντιπροσωπείας αξιωματούχων επανεισδοχής, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αποδοχής των παράτυπων μεταναστών».

Από το κείμενο αυτό, προκύπτει ότι υπάρχει ή έχει διατυπωθεί κάποιας μορφής αίτημα της ελληνικής πλευράς - ειδάλλως δεν θα το εξέταζε η Τουρκία και δεν θα έμπαινε στο κοινό κείμενο - να έρθουν στην Ελλάδα και στα συγκεκριμένα νησιά, αξιωματούχοι, στελέχη της τουρκικής δημόσιας διοίκησης,  προκειμένου να συνδράμουν στην ταυτοποίηση και εν πάση περιπτώσει στη διαδικασία προσδιορισμού των μεταναστών ή προσφύγων, που καταλήγουν στα πέντε ελληνικά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Αυτό είναι ένα θέμα - δεν το δραματοποιούμε, αλλά και δεν το υποβαθμίζουμε – για το οποίο ζητούμε διευκρινίσεις και εξηγήσεις.

Τι ακριβώς είναι αυτό; Τι υπονοείται; Και ποια ενέργεια έχει γίνει;

Το ζήτησε η ελληνική Κυβέρνηση;

Είναι πρόταση της τουρκικής Κυβέρνησης;

Πως ακριβώς θα λειτουργήσει;

Τι σημαίνει αυτό; Για πόσο καιρό;

Τι αρμοδιότητες θα έχουν αυτοί οι άνθρωποι;

Θα ενταχθούν στη δομή των hot spots ή θα κινούνται έξω από αυτές;

Αυτά πρέπει να απαντηθούν. Και να απαντηθούν με σοβαρότητα και υπεύθυνα.

 

Η. ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ – ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ

Είναι αδύνατο να ερμηνεύσει κανείς την πρακτική των κατά συρροήν παλινωδιών, ψευδών και ασαφειών, στην οποίαν επανειλημμένως έχει πιαστεί η Κυβέρνηση. Δεν μπορεί κανείς να ερμηνεύσει τι συμβαίνει.

Διατυπώνουμε, όμως,  όπως όλοι οι Έλληνες, τεράστια ανησυχία.  Γιατί η κατάσταση στη χώρα είναι ζοφερή, η κατάσταση στη χώρα εξελίσσεται με τρόπο σχεδόν ανεξέλεγκτο.

Η Ειδομένη πια δεν είναι ένας καταυλισμός. Αρχίζει να μοιάζει με κολαστήριο. Κι αυτό, την ώρα που επαναλαμβάνονται ρητορείες περί ανθρωπισμού. Ρητορείες που φτάνουν  ακόμα και στο επίπεδο των «μαθημάτων στους πολιτικούς αντιπάλους».

Αυτά δεν γίνονται δεκτά. Δεν τα κάνει δεκτά ο ελληνικός λαός.  Διότι έχει μάτια και βλέπει.

Πολιτική οι κυβερνήσεις δεν κάνουν παρακαλώντας, αλλά εφαρμόζοντας πολιτικές. Την κατάσταση αυτή των προσφύγων, εγώ δε θέλω να την ονομάζω κίνδυνο. Διότι μιλάμε για απελπισμένους, ταλαιπωρημένους ανθρώπους.

Είναι μια μεγάλη πρόκληση για τη χώρα. Πρόκληση στον πολιτισμό μας, πρόκληση στον ανθρωπισμό μας, πρόκληση στην ευαισθησία μας, αλλά και πρόκληση στην ασφάλεια της χώρας. Είναι – αν θέλετε – κι ένα ζήτημα δημόσιας υγείας. Υπάρχει γι’ αυτά τοποθέτηση από τον αρμόδιο Συντονιστή της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτή κ. Β. Κικίλια.

Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Και βεβαίως, δεν αντιμετωπίζονται, ούτε με παρακλήσεις ούτε με δεήσεις. Αντιμετωπίζονται με λύσεις. Και τέτοιες δε βλέπουμε από πλευράς Κυβέρνησης.

Είναι δυνατόν αυτή η κατάσταση, αυτές οι δαντικές εικόνες να επαναλαμβάνονται στο διηνεκές; Το αντέχει η χώρα; Το αντέχει πρακτικά και ηθικά; Δεν το αντέχει. Επομένως, η κατάσταση στην Ειδομένη πρέπει να αλλάξει.

Δε μπορώ να ερμηνεύσω τι ακριβώς κάνει η Κυβέρνηση και αν το χρησιμοποιεί – όπως ρωτάτε - ως επικοινωνιακό τέχνασμα. Αν ένα κριτήριο για να κρίνεις είναι η προϊστορία κάποιου, θεωρώ ναι, ότι είναι κυρίως επικοινωνιακή η διαχείριση. Δε μπορεί να καταλάβει κανείς ούτε τι λένε ούτε τι κάνουνε.

Βεβαίως, η κατάσταση αυτή, μια «κόλαση του Δάντη», δε μπορεί να παραμένει στο διηνεκές. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί. Πρέπει να γίνουν άλλα κέντρα γρήγορα. Να παρέχεται διατροφή, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Και από εκεί και πέρα, η χώρα πρέπει να προετοιμαστεί. Ο ίδιος ο υπεύθυνος υπουργός έχει μιλήσει για 150.000 πρόσφυγες και μετανάστες.

Θυμίζω ότι οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η Κυβέρνηση, στις 25 Οκτωβρίου του 2015, είναι για 50.000 ανθρώπους. 30.000 σε κάποιες δομές, που κανείς δεν ήξερε ποιες ήταν και 20.000 στο θεσμό των ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων. Και πάντως, η Κυβέρνηση είχε τότε αναλάβει και τη δέσμευση να τα υλοποιήσει σε δυο μήνες.

Δεν μπόρεσε να τα υλοποιήσει και να ανταποκριθεί σε αυτή τη δέσμευση, με αποτέλεσμα να αρχίσουν κάποιοι να μας κουνάνε το δάχτυλο και σταδιακά να κλείνουν τα σύνορά τους.

 

Θ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

Δεν προτίθεται η Νέα Δημοκρατία να ζητήσει άλλο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών.

Ο κ. Τσίπρας έφυγε από τη συνάντηση των Πολιτικών Αρχηγών, με μια εντολή. Δεν είναι ένας απελευθερωμένος Πρωθυπουργός. Έχει στα χέρια του μια εντολή. Είναι – αν θέλετε – υπό την εποπτεία των Πολιτικών Αρχηγών και των πολιτικών κομμάτων. Διαπραγματεύεται βάσει συγκεκριμένης συμπεφωνημένης minimum βάσης. Αυτό έναντι των Πολιτικών Αρχηγών και έναντι του ελληνικού λαού οφείλει να το φέρει, αν μπορεί, σε πέρας.

 

Ι. ΜΕ ΤΗ ΦΑΝΕΛΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Η θέση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και ολόκληρης της παράταξης, είναι ειλημμένη, σταθερή και αποφασιστική. Στηρίζει, με κάθε ευκαιρία, με κάθε δυνατότητα και με κάθε μέσον, την εθνική προσπάθεια.

Η Νέα Δημοκρατία έχει μια παράδοση: Να φοράει τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδας. Και αυτό θα κάνει και στην επικείμενη - πολύ κρίσιμη είναι η αλήθεια -  Σύνοδο Κορυφής.

Οι πρωτοβουλίες μας ανακοινώνονται κάθε φορά. Και, πάντως, ξέρετε πως ό,τι λέγεται στην Ελλάδα δημόσια, λέγεται – και θα ειπωθεί - και στις συναντήσεις και στις συνεδριάσεις και στις συζητήσεις του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ). Πάντα με ένα και μόνο γνώμονα, με ένα και μόνο στόχο: Η Ελλάδα να βοηθηθεί να αντιμετωπίσει τη ζοφερή κατάσταση την οποία βρίσκεται.

 

ΙΑ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ

Η τουρκική πρακτική των παραβάσεων στο FIR Αθηνών και των παραβιάσεων  του Εθνικού Εναέριου Χώρου είναι μια κατάσταση μη αποδεκτή από την Ελλάδα. Και σε αυτήν την πρακτική, η Κυβέρνηση οφείλει  να αντιδρά και επιχειρησιακά και διπλωματικά και λεκτικά.

Αυτό πρέπει να γίνεται σταθερά, για να μην δημιουργείται η παραμικρή υπόνοια δημιουργίας προηγούμενων.

 

ΙΒ. ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Στο ερώτημα αν πιστεύουμε ή όχι τις δηλώσεις της Κυβέρνησης, λέμε «όχι». Και αυτή είναι - και θα είναι – μια σταθερή απάντηση.

Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη προς την Κυβέρνηση αυτή.

Δεν ξέρουμε τι ακριβώς κάνει, πώς το κάνει, τι είναι αυτά που λέει.

Δεν ξέρουμε αν δεσμεύεται με αυτά που λέει και ποιες ενέργειες κάνει στην πραγματικότητα.

Και αυτό, αντίθετα από μας, που ό,τι λέμε δημόσια, λέμε και στο εξωτερικό, λέμε και κατ’ ιδίαν.

Η διασύνδεση αξιολόγησης και προσφυγικού είναι πάρα πολύ δύσκολη, πολύπλοκη και μπορεί να κρύβει πολύ μεγάλες παγίδες  για τη χώρα. Και εξηγούμαι: Μια μικρή ελάφρυνση, παραδείγματος χάρη, στο πρόγραμμα που μπορεί να είναι εντυπωσιακή στη συγκεκριμένη συγκυρία πολιτικής ασφυξίας της Κυβέρνησης, μπορεί να ισοφαρίζεται ή να εξισορροπείται διπλωματικά, διαπραγματευτικά με μια μεγάλη δέσμευση στο προσφυγικό. Και το μεν ένα μπορεί να έχει μια παροδική τακτικού χαρακτήρα επίδραση, αλλά το άλλο να έχει αρνητικές στρατηγικές επιπτώσεις δεκαετιών για τη χώρα.

Επομένως, εμείς δεν πιστεύουμε ότι αυτή η διασύνδεση πρέπει να γίνει. Και πάντως δεν έχουμε εμπιστοσύνη ότι αυτή η Κυβέρνηση μπορεί να διαχειριστεί κάτι τέτοιο. 

 

ΙΓ. ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρός της Κυριάκος Μητσοτάκης ανταποκρίνονται με συνέπεια στο θεσμικό τους ρόλο.

Μετά την αναφορά που ήρθε στη Βουλή, αλλά και την παραδοχή του αναπληρωτή Υπουργού Δικαιοσύνης για ανάμειξή του, με διάφορες αποχρώσεις - αλλά το γεγονός της ανάμειξης έχει ομολογηθεί - σε μια δικαστική υπόθεση, η Νέα Δημοκρατία ζήτησε τη σύγκληση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής. Ήταν θεσμική μας υποχρέωση να το πράξουμε.

Και βεβαίως, το κάναμε, όχι μόνο όσον αφορά αυτή τη συγκεκριμένη πράξη αμφισβήτησης της θεμελιώδους δημοκρατικής αρχής διάκρισης των εξουσιών. Αλλά και γιατί είμαστε συνολικά πολύ ευαισθητοποιημένοι για την ανησυχητική κατάσταση, που επικρατεί στο χώρο της Δικαιοσύνης, εδώ και πολύ καιρό.

Γι’ αυτό, προκρίναμε και προτείναμε το συγκεκριμένο θεσμικό βήμα. Ούτε δραματοποιώντας, ούτε βεβαίως υποβαθμίζοντας μια πολύ σοβαρή κατάσταση, όπως αυτή που επικρατεί στην ελληνική Δικαιοσύνη. 

Αντί της ουσίας, η Κυβέρνηση και ο κ. Τσίπρας έδειξαν, για μία ακόμα φορά, ότι ενδιαφέρονται μόνο για την επικοινωνία και μάλιστα την πυροτεχνηματική επικοινωνία. 

Ζητώντας προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση στη Βουλή, ο κ. Τσίπρας απέδειξε ότι αναζητά οδούς διαφυγής από τα μεγάλα προβλήματα, που έχουν δημιουργήσει ο ίδιος και η Κυβέρνησή του στη χώρα.

Στη συζήτηση αυτή, λοιπόν, που γίνεται σε συγκεκριμένο πλαίσιο, ο κ. Τσίπρας θα προσέλθει ως απολογούμενος. 

Για εμάς η συζήτηση, το είπαμε πολύ νωρίς, είναι ευπρόσδεκτη.

Σε καμία, όμως, περίπτωση δεν υποκαθιστά την αναγκαία θεσμική αντίδραση μιας ευνομούμενης πολιτείας να συζητηθούν τόσο σοβαρά θέματα στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.